A PC Guruhoz a közelmúltban mellékelt Flatout 2-t nyilván nem nagyon kell bemutatnom. Féktelen száguldás, hatalmas törések és repülések, igazi roncsautó-hangulat. Pusztán pár észrevétellel egészítem ki a játékról szóló PGO-s infókat.
Szóval, mint az írásból is látszik, egy kőkemény zúzós autós mókáról van szó, szigorúan az irrealitás talaján maradva. Hatalmas ütközések, elszálló sofőrök, szeméttel telipakolt pályák és féktelen száguldozás. Már ilyen volt az első rész is, azonban a másodikkal sikerült továbblépni, és egy irtózatosan élvezetes játékot alkotni.
Kiszálló sofőrök:

Szerencsére a fejlesztők is érezhették ezt, ezért a második részben már sokkal kevesebb kirepülést produkálunk, már jóval nagyobb ütközés kell ahhoz, hogy Red Bullosat játsszon szegény rongybaba, és ekkor is rögtön újrarakhatjuk a járgányt, nem kell végignézni, amíg megállapodik. Piros pont érte.
Ide tartozik még, hát megemlítem, hogy továbbra is vannak kimondottan a sofőr reptetésére épülő minijátékok, ezek azonban szerencsére teljesen opcionálisak. Én kifejezetten idétlennek és erőltetettnek érzem ezeket, dehát biztos van, aki szeret ezekkel is szórakozni.
Pontszám alapú bajnokságok:

Egyéniséggel ellátott ellenfelek:

Másik vonzata ennek a személyiséges mókának, hogy a bajnokságot vezető, vagy csak közel álló személyt szívesebben löktem kicsit meg, ha épp úgy adódott. Míg egy számomra semleges, hátrébb lévő sofőrt inkább kikerültem, nem kockáztattam, addig pl. az állandóan élmezőnyben végző Sophia Martinez jellegzetes rasztafrizurás képét látva szívesebben rántottam kicsit oldalra a kormányt, és ha sikerült megpörgetni, akkor egy jóleső ördögi vigyor terült el arcomon. :) Aztán jött egy roncsderbi is…
Sokféle pálya:

A sima, normál pályák mellett ugyanakkor adottak még a kiegészítő futamok, ahol plusz pénzt lehet szerezni az autó tuningolásához. Itt főleg érdekesebb koncepciókkal próbálkoztak: nyolcas, dupla-nyolcas, többszintű vagy épp simán ovális gyorsasági pályák ezek, de van köztük pár ínyenc, extrémebb is, mint például a kedvencem, ahol egy hosszú egyenesen kell menni, majd mindkét végén egy körrel visszakanyarodni, és ugyanannak az egyenesnek a másik oldalán vissza - így 1-2 kör után a pálya közepén a versenyzők gyakorlatilag egymással szemben haladnak, ami brutális pusztítást és káoszt eredményez. :D
Ez a pár látszatra apró mozzanat pont elég volt számomra ahhoz, hogy néhány héten át, mikor autókázni támadt kedvem eltöltsek egy-egy önfeledt órácskát a játékkal. Gyors versenyek, óriási kifarolások, hatalmas ugratás után elszálló kasznik, a rajtnál rendszeresen egymásba gabalyodó autó-hegyek, és az az elégedett vigyor, mikor látom az elszálló ellenfelet, akibe azért a rend (és a bónusz) kedvéért még én is beleszaladok, tovább pörgetve szerencsétlent… 8) A gyári zenéket javaslom cserélésre, elég langyosak, egy ilyen száguldáshoz valami gyorsabb, erőteljesebb kell (én a Metallica Kill’em All című albumára esküszöm, ha autós játékról van szó – egyszer végigfut, annyi elég is a játékból), de ha minden megvan, akkor hatalmas buli lehet ez a program. Egyik legszórakoztatóbb autós játék, amivel találkoztam.
Tipp: Én úgy vettem észre, leginkább a négykerékmeghajtású járgányokat érdemes használni. Lehet, hogy nem olyan gyorsak, mint versenyautó társaik, viszont iszonyatosan stabilan tudják tartani az utat, ami egy ilyen játéknál rendkívül fontos, ahol a lökdösődés és a rengeteg tereptárgy mindennapos dolog. Hosszú távon kifizetődőbb, mint kétszázzal elhúzni, majd kiszállni minden második kanyarban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése