Icewind Dale: A kezdetek

Elkezdem Icewind Dale naplómat: az első részben a karaktergenerálásról, a vidékről és a játékról úgy általánosságban írok.


Mint azt talán tudjátok, az Icewind Dale a Baldur's Gate-ek és a Planescape: Torment motorjával (Infinity engine), és az AD&D (Advanced Dungeons & Dragons) szabályrendszerével készült játék. Azonban a fent említett címekkel ellentétben rendkívül harcközpontú, messze több dara, és sokkal kevesebb rizsa van benne (nem az élelmiszerekre gondolok :) ). Ennek megfelelően csapatomat is kevéssé kifinomult tagokból állítottam össze: elsődleges szempont a túlélés volt, így kimondottan harcközpontú karaktereket választottam.



Az Icewind Dale-ben a hat főből álló csapatot mindenestől saját magunk állítjuk össze. Itt nincsenek hozzánk csapódó, személyiséggel ellátott társak, ez a játék leginkább a régi, klasszikus dungeon-crawlokra emlékeztet - azaz harc, csapdák, felfedezések, kincsek állnak a középpontban, ahogy egy kalandozócsapat tagjaival akarunk legendává válni. Ezt az érzetet amúgy a játék ténylegesen igyekszik megteremteni, a történet elején ugyanis rögtön kiderül, hogy mi egy névtelen, ám jókor jó helyen lévő kalandozókból álló csapat vagyunk, akik Tízváros (Tentown) egyik településére érkeznek a messzi északi Jeges Szelek Völgyébe (Icewind Dale, ugyebár).

Nem közvetlenül tartozik a témához, de épp mostanában olvasom Salvatorétől a Jeges Szelek Völgye-trilógiát, ami szintén ezen a környéken játszódik, így külön öröm volt egy olyan helyre megérkezni, amiről nem sokkal korábban olvastam. Tízváros nevét onnan kapta, hogy tíz kisebb város laza kötelékéből áll (nem gondoltátok volna, mi?). A kegyetlen hideg, északi vidék legnagyobb lakott, civilizált települése fennmaradását annak köszönheti, hogy a tavakban, amik mellé-köré települt, egy ritka, és rendkívül értékes állatfajta honos, melynek csontját sokféleképpen lehet hasznosítani. Ez a halfajta nem él meg máshol, így még egy ilyen eldugott, zord körülmények között élő település is a kereskedőkaravánok gyakori célpontja.




Nade visszakanyarodva a karaktergeneráláshoz: a 6 főt, mint említettem, elsősorban a túlélésre terveztem. Így állt össze csapatom:

- ember paladin, kardokra specializálódva. Jelenleg kard+pajzs párost használ, de ha találok valami tápos kétkezeset, még arra is áttérhetek.
- törpe harcos, baltákra specializálódva. Ő már most kétkezes baltát használ, izmos, sok élettel megrakott, igazi túlélő-fajta.
- ember papnő. Ugye itt a papok is használhatnak nehézvértet, és csatában sem elhanyagolható a szerepük, de emellett fő feladata a gyógyítás, illetve a védő mágiák használata lesz. Zúzófegyver és pajzs kombinációjával csatában is megállja a helyét.
- elf harcosnő, íjra szakosodva. A tolvajok nem állják meg annyira a helyüket íjakkal, mint egy erre szakosodott harcos, ezért kellett ő is. Hosszúíjat használ elsősorban, bár a nyílpuskára is adtam két pontot, így ha abból találok valami jófélét, még változtathatok rajta.
- félszerzet tolvaj. Természetesen tolvajra is szükség van, zárak nyitásához és csapdák hatástalanításához. Bár ez utóbbi annyira nem mindig fontos, mert nem jár érte tapasztalati pont (mint a BG-kben), így meg sokszor a kisebb csapdákon egyszerűbb átmasírozni a harcosokkal, mint várni, míg a tolvaj megtalálja, majd hatástalanítja őket. Íjat és nyílpuskát tud használni.
- ember varázsló, nekromanta. Igazából valószínűleg jóval kevesebb szerepe lesz, mint a BG-sorozatban, már csak azért is, mert alacsony szinten alig van hasznos varázslata, de azért a biztonság kedvéért indítottam egy ilyet is. Elvileg botot és parittyát tud használni, ha spórolni kell a varázslatokkal. Sajnos a tekercsek megtanulásáért sem jár tapasztalati pont, mint a BG-kben...

A karaktergenerálás idejét ugyan nem mértem, de nyilván volt legalább 1, vagy 1,5 óra is. :) Főleg a tulajdonságok kisorsolásával szöszöltem sokat: itt ugye az van, hogy kidobhatjuk kockával, milyen statisztikáink legyenek, aztán ezt eltárolhatjuk, majd dobhatunk újra. És újra, és újra. Ha elég türelmes az ember, akkor minden, a kaszt számára fontos tulajdonságot ki lehet maxolni, mert a pontokat ezután szabadon el lehet osztani a tulajdonságok között - egy harcosnak pl elkél a 18-as erő, 18-as ügyesség és 18-as egészség is. És én türelmes voltam, így karaktereimnek van egy halom 18-as (és néhány 19-es) tulajdonsága.

Ez a hat fő várja, hogy felfedezze a Jeges Szelek Völgyét, és kardélre hányjon minél több csúf, gonosz ellenfelet, zsíros jutalmakért, és sok-sok tapasztalati pontért cserébe.


(Folyt. köv.) (Most pár napig rendszeresen várható poszt, megírok néhányat előre, így érdemes vissza-visszanézni.)


Icewind Dale napló-sorozat: 
A kezdetek
Kicsi vagyok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése