Puzzle Quest

Kőcserélgetős, színpárosítós játék. Izgalmasnak hangzik? Nem, mi? És ha megdobjuk kis RPG-elemekkel, párbajokkal, küldetésekkel, ostromokkal, szörnyharcokkal? A Puzzle Quest ezt kínálja, irtó addiktív formában.

(Figyelem! A napokban egy halom játékírás fog felkerülni az oldalra, régebbiek-újabbak, hosszabbak-rövidebbek vegyesen, majd valamikor Karácsony környékén jön az évértékelés! Érdemes gyakran visszanézni, és előző bejegyzéseket is átfutni!)


 Biztosan ismeritek a Bejeweled-szerű játékokat. Adott egy nagy tábla, rajta egy halom színes kaviccsal, amiket felcserélgetve kell csoportokat alkotni, hogy azok eltűnjenek. Leggyakrabban édesanyák vagy lánytestvérek/barátnők kedvencei ezek, egy "hardcore gamer" nem alacsonyodna le idáig (peersze, te sose próbáltad még, mi? :) ). Na de mi van akkor, ha az alap játékmenetet alaposan kibővítjük, összetettebbé tesszük? A Puzzle Quest pontosan ezt csinálja.

Adott egy világtérkép, adott egy hős, várak, küldetések, feladatok, szörnyek. Kutathatunk varázslatokat, befoghatunk hátasokat, ostromolhatunk várakat, gyárthatunk tárgyakat, vehetünk/kaphatunk kincseket, tápolhatjuk karakterünket, összeállíthatjuk varázslatlistánkat, és így tovább... A lehetőségek nagy részét azonban szokásos "reális" harcrendszer helyett ezúttal kőcserélgetős módon oldhatjuk meg. 

Nade hogyan lehet összehozni a szörnyek ölését és a sima kőcserélgetős játékmenetet? Roppant egyszerűen: az ellenféllel felváltva "léptek" a pályán. A színes kövek különböző típusú manákat jelölnek, amelyekből varázslatokat süthetsz el: támadásokat, gyógyításokat, tápolásokat, stb. A harctéren elszórt koponyák párosításával pedig közvetlenül is sebezheted az ellenfelet, ahogy ő is téged. Amelyikőtöknek előbb fogy el az élete, az veszített. Persze ha te veszítettél, még nincs vége mindennek, lehet újra próbálkozni, a begyűjtött tapasztalati pontot (lila csillag) és pénzt (aranykupac) megtartod. 

És ennyi, erre az egyszerű ötletre épül az egész játékmenet, ezek variációiból állnak a különféle kihívások. Az ostromok például nagyobb életerejű ellenfél ellen szólnak. A varázslatok kutatásához tekercseket  és manapontokat kell gyűjteni (itt nincs ellenfél). A tárgyak gyártásához kalapácsokat és üllőket kell szedni. A szörnyek befogásához fix logikai feladványt kell megoldani.

A dolog nagyszerűsége egyszerűségében rejlik: egy-egy csata pár perc alatt lerendezhető, emiatt könnyen esünk a "csak még ezt gyorsan lenyomom"-kijelentések csapdájába. A játékmenet pedig kellően sok lehetőséget tartogat ahhoz, hogy többnek érezzük egyszerű kőcserélgetős játéknál, hisz minden  megnyert csata, minden szerzett zsákmány, minden meglépett szint a fejlődés érzetét nyújtja, és nem csupán "öncélú kikapcsolódás".

A Puzzle Quest pont emiatt olyan addiktív: egyszerű, ám mégis összetett játék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése